Friday, March 9, 2012

Perhatian : Tanpa Stiker, Tak Boleh Masuk


Notis Pemberitahuan yang telah ditampal oleh pejabat pengurusan di setiap blok di Seri Kejora. Walaupun begitu, masih lagi terdapat kenderaan yang tidak mempunyai stiker masuk dan parking sesuka hati.

Lebih pelik lagi, bilaman kereta/motor yang masuk dahla takde stiker, parking plak kat parking OKU....kalo sekali sekala parking kat situ takpe la gak...ni setiap hari parking kat tempat OKU. 

Kita semua tau, setiap rumah ada 2 tempat parking kereta dan jika pemilik kereta adalah OKU, mesti terdapat stiker OKU di kereta tersebut, ni takdak pun. Kita simpati dengan OKU, tapi x cukupkah 2 parking untuk satu rumah. ini bermakna rumah tersebut memiliki lebih dari 2 biji kereta......take for granted parking kat OKU. Wah mudahla camtu.......

Notis ditampal, tapi ada ke penguatkuasaan dijanlankan???? rasenya xde. Kita bayar setiap keringat pihak pemaju dan sepatutnya depa buat kerja yang terbaik.....ni langsung x amik endah....yang depa pentingkan adalah "rumah atas bukit". Kepada yang xtau, maksud rumah atas bukit tu adalah Banglo Delima yang berharga berjuta-juta tu.

Kepada pihak pemaju yang membaca entry ini, sya mohon kerjasam pihak tuan untuk memantau dengan lebih  serius perkara ini. Anda dibayaq.....jgn dok tidoq saja. Tengok cleaner depa ni, buat kerja seperti lepaskan batuk ditangga, lap lift pun ala kadar je.....sapu sampah pun x bersih. kul 11 semua skali cleaner ni masuk sarang depa kat kawsan dobi, tutup pintu then membongkang tido....apa ni????? depa ni dibayaq untuk tidoq ke?????

Come on la WHB, RM128 tu banyak tau penduduk sini bayaq kat you all, so buatla yang terbaik. 90% perkerja WHB ni Melayu Islam, so camni ke korang buat kerja? biaqla kerja tu ikhlas kerana Allah, kita kat muka bumi Allah ni bukan nak cari berbukit2 duit banyaknya tapi sepatutnya yang kita cari adala keberkatan dari duit kita tu...keberkatan tu datangnya dari Allah. Sebanyak mana pun duit tapi kalo x berkat, komfirm xkan cukup...tapi kalo duit yang kita dapat tu datangnya bersama berkat Allah.....InsyaAllah walaupun seringgit tapi cukup untuk makan seharian......Tu kuasa Allah.

Tolongla jaga yang pantau setiap sudut di Seri kejora ni. Tu tugas anda. Kepada pemilik kereta ni, harap dapat patuhi apa yang ada kat Seri Kejora ni, kalo OKU, tunjukkan stiker anda di kereta dan hubungi wakil blok untuk maklumkan status anda. Sepatutnya hak anda hanyala 2 buah kereta sahaja yang dibenarkan masuk ke Seri Kejora. Jika ada lebih dari 2 kereta, carila dan sewala tapak parking kereta dari jiran2 lain. Jgn ambil mudah saja.

Ni kereta yang dimaksudkan dan parking di tempat parking org cacat di blok 2.


Kesalahan :

1. Mungkin bawak masuk lebih dari 2 kereta
2. Parking di tempat orang cacat
3. Jika OKU, tiada stiker OKU yang berdaftar dengan pihak berwajib.
4. Tiada stiker Seri Kejora (yang ada adalah stiker Seri Bintang), mungkinkah penduduk seri bintang?
5. Parking dengan tetap di sini.

No comments:

Post a Comment