Wednesday, February 29, 2012

Seri Kejora : Hostel Kolej Segi - Memorandum Bantahan

Atas permintaan ramai, di siarkan salinan memorandum bantahan yang dihantar kepada pihak berkenaan. Kepada pengunjung blog, diharapan dapat memberi respon kepada survey yang dibuat di sebelah kanan blog ini. Suara anda amat penting untuk para wakil blog untuk menjalankan tanggungjawab mereka seterusnya.



BERTARIKH :  28 FEB 2012

GABUNGAN PENDUDUK PANGSAPURI SERI KEJORA SEKSYEN U5 SUBANG BESTARI, 40150 SHAH ALAM SELANGOR, MEMBANTAH PENEMPATAN PELAJAR KOLEJ SEGI KOTA DAMANSARA DI PANGSAPURI SERI KEJORA.

Tarikh : 28 Feb 2012   

Konsortium Support Services, Kolej Segi Kota Damansara

Dan,

Pemilik Unit Di Pangsapuri Seri Kejora Yang Terlibat

Tuan/Puan,

BANTAHAN PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR KOLEJ SEGI DI PANGSAPURI SERI KEJORA

Merujuk kepada perkara di atas, kami Gabungan Penduduk Pangsapuri Seri Kejora yang mewakili pemilik, penduduk & pengewa pangsapuri ini dengan tegas MEMBANTAH PENEMPATAN PELAJAR KOLEJ SEGI DI PANGSAPURI SERI KEJORA.

Bantahan ini dibuat dengan merujuk kepada beberapa alasan yang di anggap amat munasabah hasil dari rujukan dan hasil siasatan yang dilakukan ke atas kejiranan yang membenarkan penempatan pelajar-pelajar ini. Berikut adalah antara alasan kepada bantahan keras kami :-

1.
Berdasarkan pengalaman dan hasil siasatan di kejiranan lain, pihak kolej (Kolej Segi) tidak mampu untuk bertanggungjawab ke atas salah laku pelajar-pelajar mereka dan akan bersifat lepas tangan ke atas setiap masalah yang berlaku di luar waktu pembelajaran atau diluar kawasan kolej.

2.
Akan wujud pelbagai masalah sosial yang mampu mempengaruhi dan menjadi contoh yang buruk khususnya kepada kanak-kanak, remaja & belia penduduk. Ini berdasarkan hasil tinjauan yang dilakukan ke atas kejiranan berhampiran dan ternyata ianya memang berlaku.

3.
Pelajar-pelajar kebiasaannya cenderung mewujudkan suasana yang akan mengganggu ketenangan, ketenteraman dan keselesaan penduduk seperti berbuat bising, gejala maksiat dan pergaulan bebas, pergaduhan, kelakuan tidak senonoh, pakaian menjolok mata dan pelbagai masalah sosial yang lain. Ini adalah hasil daripada kaji selidik yang dilakukan pihak kami.

4.
Pengawal Keselamatan yang bertanggungjawab untuk menjaga kepentingan penduduk sukar untuk membendung sikap pelajar yang bebas keluar masuk tanpa mengira masa dan gemar membawa “penghuni luar” yang akhirnya menimbulkan fitnah. Ini kerana pihak kolej tidak pernah menggariskan peraturan yang sewajarnya kepada setiap pelajar yang mendidiami pangsapuri ini.
5.
Kegagalan Pengawal Keselamatan mengawal aktiviti keluar masuk bukan penduduk yang akhirnya bakal mewujudkan aktiviti jenayah seperti kecurian, maksiat dan pembuangan bayi, vandalism dan sebagainya, ini terbukti berdasarkan liputan akhbar sejak akhir-akhir ini.

Bersama surat ini dilampirkan hasil pungutan suara berdasarkan tandatangan penduduk Pangsapuri Seri Kejora. Diharap isu ini dapat diselesaikan dengan sebaik mungkin namun sebagai wakil kepada penduduk, kami sebulat suara serta dengan tegas menyatakan bahawa kami membantah sepenuhnya penempatan pelajar Kolej Segi di kejiranan kami.





Sekian Dan terima kasih.

6 comments:

  1. saya mmg membantah 100% dengan kehadiran student kolej segi ni...
    nanti apartment kite tidak aman,mcm2 kes yg akan blaku..dulu kwsn umah sye ade budak kolej ini..mmg byk mslh dorang buat..tak hormat org lain dgn bising nye...mengganggu ketenteraman awam...

    ReplyDelete
  2. Betul ke? Tapi fikir betul betul, segi budak sekolah berdisiplin tak nak, org asing mana patut kami pilih? Myamar,Nepal,Bangladesh,Indonesia,Thailand atau Afrika nigeria? Lebih baik rojak saja la...semua masuk,tak perlu pening, setuju?

    ReplyDelete
  3. It's True, Local students not allowed,end up foreigner workers increased,really wrong calculation, end up more worst....by d way is it legal to do so? Really got authority to halau? Owner bought d House,renovated,pay maintenace fees..etc but can't Decide who to rent? Who willing responsible for d losses??

    ReplyDelete
  4. Who will care the comunity losses? You? There a rule from gov to make your unit become the hostel. Think and study the rule before think about profit. Do you really understand the guideline? If not please do so.....

    ReplyDelete
  5. Who will care the comunity losses? You? There a rule from gov to make your unit become the hostel. Think and study the rule before think about profit. Do you really understand the guideline? If not please do so.....

    ReplyDelete