Saturday, October 1, 2011

Status Bekalan Air Ke Seri Kejora

Ramai yang tertanya-tanya tentang status bekalan air kita, samada menggunkan meter individu atau pukal. Namun segalanya terjawab bila Pihak SYABAS sendiri menjelaskan dengan jelas situasinya.

Salam Sejahtera,

Merujuk kepada e-mel yang kami terima dari pihak Tuan.

Untuk maklumat semua unit berkod tarif 10 (kediaman) akan mendapat rebet 20m3 petama daripada pihak KDEB/Kerajaan negeri Selangor. 

Oleh kerana tuan mempunyai nombor akaun sendiri dan dibilkan terus oleh pihak SYABAS, tuan perlu membuat pembayaran terus kepada pihak SYABAS.

Berhubung dengan kerosakan/ kebocoran/penyelenggaraan selepas meter pukal ianya adalah tanggungjawab pihak pengurusan sepenuhnya. dan pihak SYABAS hanya bertanggungjawab sehingga ke meter pukal sahaja.  

Terima kasih dan sila hubungi PUSPEL di talian bebas tol 1 800 88 5252 sekiranya tuan/puan memerlukan bantuan berhubung perkhidmatan air. Secara alternatif, tuan/puan boleh mengajukan sebarang pertanyaan/pendapat/aduan serta mendapatkan maklumat-maklumat terkini berhubung gangguan bekalan air dengan mengikuti kami di  laman web twitter iaitu www.twitter.com/puspel atau facebook dengan menaip "puspel" atau "puspel syabas".

Yang benar,
HIZURITA BINTI ZAKARIA
PUSPEL
SYABAS 

Terjawablah pertanyaan minda kita. Air akan di bil terus dari pihak SYABAS ke pemilik dan pemegang akaun individu namun tentang penyelenggaraan selepas meter pukal itu adalah dibawah bidang kuasa pemaju.
Ini bermakna kita masih mendapat hak keistimewaan sebagai rakyat Selangor, Alhamdulillah. Terima kasih kerajaan Selangor.

No comments:

Post a Comment