Wednesday, September 21, 2011

Masalah Meter Selesai, Masalah Bekalan Air Pulak ? DIKEMASKINI

Merujuk kepada En. Adha, (Project Team) Apartment Seri kejora di Worldwide Holding. Apabila meter siap dipasang, sepatutnya bekalan air juga turut telah tersedia namun itu tidak berlaku. En Adha mencadangkan agar pemilik sendiri menghubungi pihak SYABAS untuk mendapatkan status terkini.

Hasilnya, pihak SYABAS melalui pegawai perkhidmatan pelanggannya, Cik Salwani telah cuba untuk mendapatkan status untuk aprtment Seri Kejora tapi malangnya nama perseorangan pemilik rumah tidak dapat di kesan mungkin kerana pihak SYABAS belum mangemaskini data mereka. Meter air untuk Apartment Seri kejora juga telah didaftarkan atas nama Worldwide Holdings Berhad di Cawangan Jalan Templer, sepaptutnya ia harus didaftarkan di Klang.

Atas jasa baik Cik Salwani, beliau akan membuat satu aduan dan akan di ajukan kepada Bahagia Operasi SYABAS untuk tindakan lanjut. Beliau juga menasihatkan agar followup boleh dilakukan pada esok hari.

Dibawah, adalah emel yang di hantar ke SYABAS sebelum panggilan telefon dibuat :


KEMASKINI

Maklumbalas dari jika SYABAS melalui emel, mereka menjelaskan bahawa sebelum bekalan air disalurkan ada beberapa prosedur yang harus dipatuhi dan beberapa ujian harus dijalankan, namun apa ujian dan prosedur itu tidak dinyatakan namun kami telah membalas emel dari SYABAS dan bertanyakan apakah prosedur yang dimaksudkan naum SYABAS gagal memberi jawapan dan akan merujuk kepada Bahagian yang bertanggungjawab dan akan memberi penjelasan selepas itu.

Nasib pada hari ini sangat baik, lewat petang tadi kami berjaya berjumpa dengan PIC yang bertanggungjawab untuk Seri kejora, bernama Faizal. Beliau menyatakan bahawa pada minggu hadapan beliau akan melakukan ujian terhadap rumah pam untuk apartment ini dan berjanjji yang segalanya akan selesai pada minggu tersebut juga. 

Segala aduan yang di ajukan oleh pemilik juga akan diserahkan kepada En. faizal dan beliau akan memantau proses pembaikan, so kepada sesiapa yang masih belum tahu bagaiman untuk menghubungi Faizal sila emelkan kepada kami. InsyaAllah kami akan berikan. Faizal amat peramah dan sedia untuk membantu lagipun kita kan pemilik kediaman ini, sebagai pemilik memang itu yang perlu kita dapat.


1 comment: